FAQ2025-01-13T17:58:13+01:00
Jak uzyskać „nasycony” kolor czarny?2024-11-10T18:30:10+01:00

Aby uzyskać „nasycony” kolor czarny należy:
– przy druku arkuszowym – nadać wartości C=0, M=0, Y=0, K=100 (zadanie wartości innych niż podane nie stanowi podstawy do uznania reklamacji). Ze względów technologicznych (wykończenie olejowe wydruku) zadanie innych (większych) wartości do uzyskania koloru czarnego (np. C=50, M=50, Y=50, K=100) może spowodować pojawienie się pasów na wydruku.
– przy druku wielkoformatowym – nadać wartości C=40, M=30, Y=20, K=100.

Jak przygotować pracę do druku arkuszowego?2024-11-10T18:29:04+01:00

Prace do druku cyfrowego przyjmujemy w postaci plików PDF. Akceptujemy również inne formaty, jednak może to wiązać się z dodatkowymi kosztami za przygotowanie plików do druku. Obsługiwane formaty plików to:

  • Bitmapy: *.jpg, *.tiff, *.psd (w przypadku plików *.tiff i *.psd, tekstowe warstwy muszą być zrasteryzowane)
  • Pliki postscriptowe: *.eps (wymagane jest zamienienie wszystkich czcionek na krzywe)
  • Pliki CorelDraw: do wersji 19 (czcionki również muszą być zamienione na krzywe)

Prace wymagające docięcia powinny być przygotowane w formacie netto z 3 mm spadem (np. dla formatu A4 210×297 mm, plik powinien mieć wymiary 216×303 mm). Grafika powinna obejmować także obszar spadu, a linie cięcia nie powinny być zaznaczone w projekcie.

Przygotowanie plików z Worda, Excela i OpenOffice’a:

Druk z plików edytorów tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych (np. Word, Excel, OpenOffice) jest możliwy, jednakże wymaga użycia czcionek dostępnych w systemie Windows XP. W większości przypadków konieczne będzie dodatkowe formatowanie lub przekształcanie pliku, co może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Rekomendujemy przygotowanie takich plików w następujący sposób:

  1. Zainstalować sterownik drukarki PDF (np. PDFCreator).
  2. Wydrukować dokument do pliku PDF, korzystając z opcji zamiany czcionek na krzywe.
  3. Dokładnie sprawdzić powstały plik PDF w programie Acrobat.

Personalizacja wydruków:

Dla projektów wymagających personalizacji (np. zmienne dane) prosimy o dostarczenie otwartych plików wraz z listą zmiennych tekstowych w arkuszu kalkulacyjnym lub pliku *.txt. Zmienne muszą być odmienione zgodnie z formą, w jakiej mają się pojawić na wydruku.

Czy można drukować na własnym papierze?2024-11-10T18:28:29+01:00

Niestety nie ma takiej możliwości. Posiadamy dużą ilość różnego rodzaju mediów do druku arkuszowego (także ozdobnych) jak i mediów do druku wielkoformatowego przeznaczonych do naszych maszyn.

Czy drukujemy z kolorów PANTONE?2024-11-10T18:28:05+01:00

Niestety nie, nasze maszyny nie mają możliwości druku w kolorach Pantone (istnieje jednakże możliwość symulacji tych kolorów podczas druku). Druk odbywa się w przestrzeni barwnej CMYK

Czy dostarczamy wydruki2024-11-10T18:27:38+01:00

Dostarczamy wydruki, koszt takiej usługi to 19 zł brutto ( kurier GLS). W przypadku prac wielkogabarytowych (np. tablice PCV) oferujemy możliwość dostarczenia naszym transportem na wcześniej ustalonych warunkach.

Co to są spady, pasery, linie cięcia i czy zawsze trzeba je dodawać?2024-11-10T18:27:11+01:00

Spady – obszar pracy który ze względów technologicznych zostanie obcięty.
Paser – znak graficzny służący do pasowania kolorów druku czy też pasowania stron przy druku dwustronnym.
Linia cięcia – cienka linia pokazująca miejsce w którym praca ma być przycięta.

Co to oznacza, że drukujemy z CMYKa?2024-11-10T18:26:45+01:00

Oznacza, że do uzyskania całego zakresu barw (tzw. druk pełnokolorowy) używamy tonerów i tuszy w podstawowych kolorach drukarskich CMYK. Barwy które widzimy na wydruku, powstają poprzez odpowiednie nakładanie kolorów CMYK zrastrowanego obrazu
Niestety z mieszania tych barw nie można uzyskać kolorów metalicznych, fluorescencyjnych czy też kolorów z zakresu palety Pantone.

Jaki jest minimalny nakład?2024-11-10T18:26:09+01:00

Minimalny nakład jaki można zamówić podany jest w parametrach produktu.

Co oznacza nadruk 1+0, 1+1, 4+0, 4+1, 4+4?2024-11-10T18:25:38+01:00

Oznaczenie to określa jaki będzie nadruk na gotowym produkcie, np.
1+0 – określa nadruk jednostronny kolorem czarnym;
1+1 – określa nadruk dwustronny kolorem czarnym;
4+0 – określa nadruk jednostronny w pełnym kolorze;
4+1 – określa nadruk dwustronny, jedna strona zadrukowana w pełnym kolorze, druga zaś strona zadrukowana jest w kolorze czarnym
4+4 – określa zadruk dwustronny w pełnym kolorze.

Czy trzeba posiadać konto aby złożyć zamówienie ?2024-11-10T18:25:10+01:00

Nie trzeba posiadać konta. Posiadanie konta daje takie możliwości jak: – historia zamówień, dostęp do faktur,  przeglądanie plików. Ze względów bezpieczeństwa konto nie jest aktywne po rejestracji, trzeba zaakceptować wiadomość która przyjdzie na adres e-mail.

Czy można zmienić hasło dostępu do konta ?2024-11-10T18:24:44+01:00

Tak. Hasło można zmienić w zakładce moje konto > edytuj konto.

Zapomniałem hasła jak je odzyskać ?2024-11-10T18:24:08+01:00

Hasło można odzyskać w: Moje konto > zaloguj > nie pamiętasz hasła?

Wybierz Jak przesłać pliki do druku ?2024-11-10T18:23:37+01:00

Po wyborze parametrów produktu klikamy dodaj do koszyka. W koszyku pojawi się pole dodawania plików do zamówienia.

Jakie pliki są preferowane ?2024-11-10T18:23:02+01:00

Preferowanym plikiem do druku jest format PDF, akceptujemy też jpg, tiff. Pliki można również przesyłać spakowane w formacie rar, zip

Jak złożyć zamówienie ?2024-11-10T18:22:39+01:00

Wybierz interesujący Cię produkt oraz parametry, wgraj pliki, wypełnij dane potrzebne do zamówienia i wybierz sposób płatności i odbioru.

Złożyłem zamówienie co dalej ?2024-11-10T18:22:08+01:00

Po złożeniu zamówienia pliki są weryfikowane pod względem poprawności do druku oraz zgodności z wybranymi parametrami zamówienia. Otrzymasz informacje o poprawnym lub błędnym przygotowaniu pliku i jak go poprawić . Za każdym razem będziesz informowany o statusie swojego zamówienia.

Jak zamienić pliki w zamówieniu ?2024-11-10T18:21:35+01:00

Pliki można podmieniać w zakładce moje konto > zobacz zamówienia. Pliki można zamieniać do momentu akceptacji pliku do druku.

Czy można zamówić produkt którego nie ma w sklepie ?2024-11-10T18:21:11+01:00

Tak można zamówić o ile mamy możliwości techniczne aby go wykonać, zapytanie o produkt niestandardowy kieruj na adres drukarnia@ofipro.pl, podając nam jak najwięcej parametrów i szczegółów zamówienia.

Czy możliwe jest skrócenie terminu realizacji zamówienia ?2024-11-10T18:20:46+01:00

Tak jest taka możliwość ale nie dla wszystkich produktów. Realizacja w terminie ekspresowym jest usługa dodatkowo płatną. O możliwość przyspieszenia realizacji prosimy wysłać wiadomość na drukarnia@ofipro.pl lub dzwonić 71 728 75 57.

Jaki jest czas realizacji zamówienia ?2024-11-10T18:20:22+01:00

Czas realizacji zamówienia jest podany przy każdym produkcie i jest zależny od rodzaju druku oraz nakładu .

Nieopłacone zamówienie2024-11-10T18:19:58+01:00

Nieopłacone zamówienie nie jest realizowane do momentu opłacenia. Zamówienie anulujemy po 14 dniach od jego złożenia w przypadku braku opłacenia.

Jaką jakiej technologii drukujecie ?2024-11-10T18:19:34+01:00

Większość prac jest drukowana w technologii cyfrowej aby maksymalnie przyspieszyć czas realizacji zamówienia. Większe nakłady drukowane są w technologii offsetowej aby zminimalizować cenę produktu.

W jaki sposób można dokonać płatności za zamówienie?2024-11-10T18:18:58+01:00

W drukarni dostępne są formy płatności : – Szybki przelew lub płatność kartą. – Przelew tradycyjny na podstawie faktury proforma. – Z odroczonym terminem płatności dla stałych klientów.

Kolory wydrukowanego produktu są inne niż były na projekcie w komputerze ?2024-11-10T18:18:36+01:00

Istnieje możliwość wystąpienia różnic w kolorach do 5 jednostek Delta E w stosunku do wydruków wskazanych przez klienta oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji wyświetlanych barw na różnych monitorach.

Jakie są sposoby odbioru lub dostawy zamówienia ?2024-11-10T18:17:43+01:00

Zamówienie można odebrać osobiście w naszej drukarni. Zamówienia wysyłamy również kurierem.

Przejdź do góry