Przygotowanie pliku z projektem graficznym:
Tworzymy pełną grafikę w programie do projektowania (np. Adobe Illustrator, Photoshop).
Zapisujemy plik w formacie PDF.
Przygotowanie maski do lakieru UV3D:
Tworzymy osobny plik, w którym zaznaczamy czarne obszary na białym tle. Czarny kolor wskazuje miejsca, gdzie będzie aplikowany lakier UV3D.
Upewniamy się, że maska jest precyzyjnie dopasowana do projektu graficznego.
Zapisujemy maskę w formacie PDF z nazwą maska UV.
Upewnij się, że maska jest idealnie dopasowana do pliku graficznego, aby uniknąć przesunięć podczas nakładania lakieru.
Elementy lakierowane selektywnie powinny spełniać pewne wymagania:
nie należy projektować linii cieńszych niż 0,5mm;
odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm);
wielkość tekstu nie mniejsza niż 12 pkt;
minimalna wielkość obiektów takich jak loga, znaki wynosi 10 mm przy założeniu że najcieńszy element składowy wynosi 0,5 mm
istnieje możliwość przesunięcia lakieru względem druku o 0,3mm.
lakier UV nie może dochodzić do linii cięcia (krawędzi wizytówki), bigowania powinien być od niej oddalony minimum o 3 mm
grubość lakieru wynosi 25-35 mikronów (wyraźnie wyczuwalny pod palcem).
UWAGA!
Nie należy projektować na rewersie lakierowanych elementów pokrywających się z większymi elementami lakieru na awersie, gdyż mogą one zostać odciśnięte na tych elementach oraz powodują sklejanie się użytków. Maksymalna tolerancja pasowania i przesunięcia w druku i procesach introligatorskich wynosi do 1,5mm.