Wizytówki złocone 3D
- Opis
- Opinie (0)
- Przygotowanie pliku do druku
- Przygotowanie do druku złocenie / srebrzenie
- Powody odrzucenia zamówienia
- Ważna informacja
Opis
Wizytówki Złocone 3D
Dodaj wyjątkowego charakteru i elegancji swoim wizytówkom dzięki uszlachetnieniu złoceniem 3D! To nowoczesna technika, która pozwala na uzyskanie efektu luksusowego i prestiżowego wyglądu. Dzięki złoceniu 3D Twoje wizytówki staną się nie tylko nośnikiem informacji, ale także estetycznym elementem, który przyciągnie uwagę i zrobi niezatarte wrażenie na osobach, które je otrzymają. Proces polega na nałożeniu na wybrane elementy projektu, takich jak logo, czcionki czy detale graficzne, metalicznej folii, która nadaje im błyszczący połysk. Efekt jest wzmocniony przez wypukłość, którą można wyczuć dotykiem, co nadaje wizytówce dodatkowej wyjątkowości i prestiżu.
Złocenie 3D to technika, która znajduje swoje zastosowanie w różnych branżach, w tym w przypadku firm, które pragną wyróżniać się na tle konkurencji i zbudować wizerunek marki luksusowej, eleganckiej oraz dbającej o detale. Dzięki temu, że proces uszlachetnienia dotyczy wyłącznie wybranych fragmentów projektu, możesz skupić się na najważniejszych elementach, takich jak logo czy nazwa firmy, które będą wyróżniały się na tle reszty projektu, nadając całości nowoczesny i profesjonalny wygląd.
Specyfikacja wizytówek
Nasze wizytówki złocone 3D dostępne są w dwóch popularnych rozmiarach, które są idealnie dopasowane do standardów branżowych:
- 90 x 50 mm (standardowy) – Jest to klasyczny format wizytówki, powszechnie stosowany w wielu krajach, który doskonale sprawdza się w kontaktach biznesowych. Jest kompaktowy, łatwy do przechowywania, a jednocześnie daje wystarczająco dużo miejsca na umieszczenie wszystkich niezbędnych informacji.
- 85 x 55 mm (popularny w Europie Zachodniej) – To nieco większy format, który pozwala na lepszą prezentację projektu graficznego, a także daje większą swobodę w doborze czcionek czy umiejscowieniu elementów graficznych. Jest to format, który cieszy się dużą popularnością w krajach Europy Zachodniej, szczególnie w branżach wymagających wyrafinowanego i eleganckiego wyglądu wizytówek.
Wizytówki złocone 3D są dostępne w dwóch rodzajach papieru, które zapewniają doskonałą jakość druku oraz wyjątkowy efekt wizualny:
- Papier kredowy 350g (obustronnie powlekany, matowy) – Jest to papier powlekany, który zapewnia wyjątkową jakość druku i wysoką wyrazistość kolorów. Jego matowa powierzchnia dodaje elegancji i profesjonalizmu, a dzięki odpowiedniej gramaturze (350 g) wizytówki są solidne i trwałe. To materiał doskonały do druków, które muszą być wyraźne i pełne detali, a jednocześnie eleganckie.
- Tintorreto Gesso 300g (biały z subtelną filcową fakturą, certyfikat FSC) – To wyjątkowy papier ozdobny, który wyróżnia się subtelną, filcową fakturą, imitującą papier czerpany. Jest to papier ekologiczny, produkowany z bielonych celuloz ECF, co oznacza, że nie zawiera drewna, a jego produkcja jest przyjazna dla środowiska. Dzięki swojej fakturze, Tintorreto Gesso nadaje wizytówkom bardziej rustykalny, ale jednocześnie luksusowy charakter, idealny do branż artystycznych, kreatywnych czy ekologicznych.
Uszlachetnienie wizytówek
Wizytówki złocone 3D są dostępne w dwóch opcjach uszlachetnienia folią matową lub soft-touch.
- Folia matowa – Nadaje wizytówkom elegancki, subtelny wygląd, minimalizując odblaski światła i dając przyjemne wrażenie dotykowe. Jest to idealne rozwiązanie, gdy zależy nam na klasycznym, ale zarazem nowoczesnym efekcie.
- Folia soft-touch – Jest to wyjątkowa folia, która charakteryzuje się miękką, aksamitną fakturą. Dzięki niej wizytówki zyskują wyjątkową delikatność i gładkość w dotyku, co stanowi dodatkowy atut w kontaktach z klientami. Folia soft-touch nadaje wizytówkom bardziej ekskluzywny charakter, który z pewnością zostanie doceniony przez odbiorców.
Dzięki zastosowaniu złocenia 3D wybrane elementy wizytówki (np. logo, nazwa firmy czy wybrane detale) nabierają wyjątkowego blasku, który przyciąga wzrok i wyróżnia się na tle reszty projektu. Złocenie może być jednostronne lub dwustronne, w zależności od potrzeb i preferencji. Wybór złocenia dwustronnego pozwala na uzyskanie bardziej spektakularnego efektu, podczas gdy złocenie jednostronne daje subtelniejszy, ale równie elegancki wygląd.
Przygotowanie projektu
Aby zapewnić odpowiednią jakość wizytówek, ważne jest, aby projekt był przygotowany zgodnie z wymaganiami technicznymi. Format netto dla wizytówek wynosi 90 x 50 mm lub 85 x 55 mm, natomiast format ze spadem to odpowiednio 94 x 54 mm lub 89 x 59 mm. Ważne jest również zachowanie bezpiecznego marginesu, wynoszącego 84 x 44 mm lub 79 x 49 mm, aby wszystkie elementy projektu były odpowiednio umiejscowione i nie zostały przycięte podczas produkcji.
Podsumowanie
Wizytówki złocone 3D to doskonały wybór dla firm, które pragną wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować wizerunek marki eleganckiej, luksusowej i dbającej o detale. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości papierów oraz technologii złocenia, wizytówki te stanowią nie tylko funkcjonalne narzędzie, ale także element, który przyciągnie uwagę i pozostanie w pamięci Twoich klientów na dłużej.
Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.
Przygotowanie pliku do druku.
Na początku pracy z projektem ważną czynnością jest prawidłowe ustawienie obszaru roboczego na którym powstaje projekt. Poniżej przedstawimy jak w programach do projektowania grafiki wektorowej ( Illustrator, Corel Draw) oraz w programie do grafiki rastrowej Photoshop ustawić wymiar projektu (wymiar po docięciu wydruku) na przykładzie wizytówki 90 x 50mm. Inne projekty np: ulotki, ulotki składane, plakaty przygotowujemy tak samo ale w innych wymiarach.
W programie Ilustrator
W programie Corel Draw
W programie Photoshop
Obraz ustawiamy razem ze spadami czyli w przypadku wizytówek będzie to 94 x 54 mm.
Spady
Jest to obszar w projekcie gdzie tło, zdjęcia powinny wychodzić o 2 mm poza krawędź cięcia z każdej strony. Prawidłowy projekt ze spadem.
Projekt bez spadu
Bezpieczny margines
Jest to obszar gdzie wszystkie teksty loga i inne istotne elementy powinny być osunięte od krawędzi projektu o minimum 3 mm.
Projekty do druku przygotowujemy w przestrzeni barwnej CMYK . Jeżeli w projekcie zastosowano przestrzeń RGB lub kolory PANTONE to zostaną one automatycznie konwertowane na CMYK, co może wiązać się ze zmianami kolorystycznymi po wydruku za co drukarnia nie bierze odpowiedzialności. Przed wysłaniem projektu do druku prosimy o sprawdzenie: czy czcionki zostały zamienione na krzywe. W Corel CTRL + Q, w illustrator SHIFT + CTRL + O W programie Photoshop zrasteryzuj warstwy i spłaszcz obraz. Przy zapisywaniu prac w do pliku PDF gdy korzystamy z niestandardowych krojów pism osadzamy czcionki w pliku. Preferowanym i zalecanym formatem do druku jest format PDF z wyjątkiem Adobe Photoshop gdzie zalecamy zapis w formacie Tif. Format PDF zachowuje wszystkie informacje z plików źródłowych .
Zapis do PDF w programie Corel Draw:
W menu wybierz: Plik > Publikuj jako pdf
Nazwij plik i zapisz we wskazanym miejscu.
Kliknij (USTAWIENIA) i wprowadź parametry pokazane poniżej.
Ważne: Nie zaznaczaj (Osadź profil kolorów).
Ważne: Zaznacz opcję (Margines na spad 2mm).
Na koniec zapisujemy projekt.
Ważne: Efekty specjalne w programie Corel Draw typu (soczewka, cień, przezroczystość wypełnienie tonalne) itp. mogą być nieprawidłowo interpretowane przez kontroler druku drukarki, co może spowodować niezamierzony efekt i zmianę wyglądu wydruku. Prosimy o zmianę tej części projektu w której użyto efektów specjalnych na bitmapę o rozdzielczości 300 dpi CMYK.
Zapis do PDF w programie illustrator: Z menu wybierz: (Plik > Zapisz jako)
Nazwij plik i zapisz we wskazanym miejscu.
W następnych zakładkach postępuj według ustawień jakie pokazano poniżej.
Ważne: Nie zaznaczaj znaczników ani paserów. Zaznacz tylko (użyj ustawień spadów dokumentu).
W zakładce (Wyjście) nie dołączaj profilu kolorów.
Zapisz projekt do druku (Zapisz PDF).
Projekt tworzony w programie Adobe Photoshop zalecamy zapisywać w formacie Tif. Po ukończeniu projektu spłaszcz warstwy wybierając z menu Warstwa > Scal widoczne lub wciskając SHIFT + CTRL + E a następnie Plik > Zapisz jako > TIF bez kompresji obrazu.
Przygotowanie pliku z projektem graficznym:
Tworzymy grafikę w programie do projektowania (np. Adobe Illustrator, Photoshop).
Elementy złocone / srebrzone przenosimy z głównego projektu do maski ze złoceniem. Elementy złocone / srebrzone nie powinny znajdować się w pliku do druku.
Zapisujemy plik w formacie PDF.
Przygotowanie maski do złocenia / srebrzenia 3D:
Tworzymy osobny plik, w którym przenosimy z głównego projektu elementy do złoceniu lub srebrzenia. Czarny kolor (100% K) wskazuje miejsca, gdzie będzie aplikowane złocenie / srebrzenie 3D.
Upewniamy się, że maska jest precyzyjnie dopasowana do projektu graficznego.
Zapisujemy maskę w formacie PDF z nazwą maska złocenie UV.
Upewnij się, że maska jest idealnie dopasowana do pliku graficznego, aby uniknąć przesunięć podczas nakładania lakieru.
Elementy lakierowane selektywnie powinny spełniać pewne wymagania:
nie należy projektować linii cieńszych niż 0,5mm;
odstęp między elementami nie mniejszy niż (0,5mm);
wielkość tekstu nie mniejsza niż 12 pkt;
minimalna wielkość obiektów takich jak loga, znaki wynosi 10 mm przy założeniu że najcieńszy element składowy wynosi 0,5 mm
Uszlachetnienie UV nie może dochodzić do linii cięcia (krawędzi wizytówki), bigowania powinien być od niej oddalony minimum o 3 mm
grubość uszlachetnienia wynosi 25-35 mikronów (wyraźnie wyczuwalny pod palcem).
UWAGA!
Nie należy projektować na rewersie lakierowanych elementów pokrywających się z większymi elementami lakieru na awersie, gdyż mogą one zostać odciśnięte na tych elementach oraz powodują sklejanie się użytków. Maksymalna tolerancja pasowania i przesunięcia w druku i procesach introligatorskich wynosi do 1,5mm.
Powody odrzucenia zamówienia.
- Brak spadów lub spady zbyt małe.
Spad – obszar druku, który wychodzi poza krawędź cięcia. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza brak spadu może powodować powstanie białych nierównomiernych marginesów. Dlatego też spady w pracy powinny mieć 3 mm dla każdej ze stron. - Tekst i/lub grafika zbyt blisko linii cięcia.
Tekst powinien znajdować się co najmniej 2mm od linii cięcia, tekst znajdujący się bliżej może ulec obcięciu podczas docinania pracy do formatu netto. - Błędna kolorystyka projektu.
Praca nie jest przygotowana w odpowiedniej kolorystyce tj. CMYK Jeżeli praca została przygotowane w innej kolorystyce niż CMYK mogą wystąpić rozbieżności kolorystyczne, podczas konwersji do CMYK. Dlatego też prosimy o przygotowanie plików w odpowiedniej przestrzeni barwnej. - Błędne rozszerzenie pliku.
Drukujemy z plików : JPG, TIF, PDF. Inne rozszerzenia nie są przyjmowane do druku. - Format pracy niezgodny z wybranymi parametrami.
Wielkość pracy jest nieodpowiednia do wielkości wybranej w zleceniu. Nie skalujemy prac do wybranego formatu. - Czcionki
Czcionki nie zostały prawidłowo osadzone w pracy co może spowodować ich brak lub błędne wyświetlanie przy wydruku pracy. Czcionki zawsze zamieniamy na krzywe. - Nieodpowiednia ilość stron w stosunku do wybranego zamówienia.
W pracy została użyta nieodpowiednia ilość stron do wybranego zamówienia. W pliku przesłanym do zlecenia ilość stron powinna być identyczna jak w zamówieniu. - Spłaszczenie warstw
Praca została przygotowana na warstwach aby nic nie zniknęło z pracy prosimy spłaszczyć warstwy w pracy. - Niska rozdzielczość
Zalecana rozdzielczość to 300 dpi. Jeżeli rozdzielczość będzie zbyt niska wydruk wyjdzie w słabej jakości. - Każda strona powinna znajdować się na osobnym arkuszu.
Na arkuszu może znajdować się tylko jedna strona pracy. - Dołączenie pliku z maską lakier wybiórczy, złoceni, srebrzenie
Dla prac z uszlachetnieniami, uszlachetniony element powinien być przygotowany jako 100% czarnego koloru i zapisany jako wektor w osobnym pliku PDF.
Ważna informacja.
Informujemy że istnieje możliwość wystąpienia różnic w kolorach do 5 jednostek Delta E w stosunku do wydruków wskazanych przez klienta oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji wyświetlanych barw na różnych monitorach.
Różnica w wymiarach produktu wykonywanych przez drukarnię może mieć tolerancję do 2mm ze względu na technologię druku i dokładność krajarki.
W produkcie który ma być uszlachetniony lakierem selektywnym mogą wystąpić przesunięcia lakieru względem druku do 0,3mm.
Uszlachetnienie wydruku folią lub lakierem może zmienić wizualnie kolorystykę produktu.
Ulotki , wizytówki składane są bigowane lub falcowane co może wpłynąć na pęknięcia zadruku na łamach.
W procesach introligatorskich podczas cięcia, falcowania, bigowania, szycia lub klejenia katalogów mogą pojawić się przesunięcia. Maksymalna tolerancja przesunięcia to 2 mm.
Ilość dostarczonych produktów może różnic się od ilości zamawianych na poziomie +/- 5%.
Podczas drukowania prac może powstać różnica w pasowaniu poszczególnych kolorów maksymalnie do 0,2 mm.
Zszywki w katalogach zszywanych mogą minimalnie różnic się pozycją na grzbiecie.
Projekt przesłany do druku powinien być zgodny z formatem wybranych opcji zamówienia, z uwzględnieniem spadu oraz powinien być wyśrodkowany na arkuszu.
Stronę pierwszą projektu przesłanego do druku traktujemy jako stronę zewnętrzną (awers) stronę druga jako wewnętrzna (rewers). Strony zawsze obracamy przez bok prawy/lewy a nie góra/dół.
Przesłany plik do druku jest weryfikowany według makiet które są udostępnione przy produkcie. Grafika do druku powinna być przygotowana na podstawie makiet.
Prawidłowa rozdzielczość plików do druku to minimum 300 dpi ale nie więcej niż 350 dpi.
Mając na uwadze wskazane powyżej założenia oraz wymogi technologii produkcji, Zamawiający akceptuje iż wystąpienie któregokolwiek z zdarzeń nie będzie rozumiane jako nienależyte wykonanie zamówienia i jako takie nie będzie stanowiło podstawy do dochodzenia wobec Drukarni jakichkolwiek roszczeń z tytułu nienależytego wykonania zamówienia , a ewentualne reklamacje zgłaszane z tego tytułu przez Zamawiającego nie zostaną uznane przez Drukarnię.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.